Rustdag.

6 september 2013 - Heriot Bay, Canada

Na een paar hectische dagen en om de jetlag te lijf te gaan, hadden we gelukkig 1 nacht extra geboekt. Heerlijk even niets doen en aan mijn blog werken. Maarten en Fred waren vroeg op en zijn naar de Office annex kampwinkel gegaan om aanmaakblokjes of ander brandbaar spul te halen, want we willen vanavond BBQ'en.

Helaas niet te koop, meer souvenirs dan dagelijkse dingen. We mochten wel een gasbbq gebruiken. Nou dat willen we niet, dat is geen bbq'en maar bakken en braden op gas. Maar Frederik en Maarten zijn kleine stokjes gaan verzamelen bij de firepit en kijken dan of dat wel gaat lukken. Nou niet dus, toen maar de hamburgers gewoon op het gasfornuis in de koekenpan, we moeten toch eten. Maar we hebben ook nog stokbrood met soep, dus we hoeven niet te verhongeren. Vanaf onze picknicktafel hebben we een heel mooi uitzicht op water en bergen. Genoeg activiteit van kleine motorboten, die op zalm gaan vissen. En toen deinde er een gigantisch cruiseschip op. Later gevolgd door een iets kleinere, die bleek van de Holland America Lijn te zijn. Een campground buurman kwam naar ons toe en zei schiet op dat is jullie boot. Hij kende hem, hij had er een paar maal op gevaren. Hij zei ook dat ie oud was en aan vervanging toe was, dus hij zei de belastingen zullen wel omhoog gaan binnenkort hahahahaha wat een grapjas. Vanavond tussen 11 en 12 uur komen er nog 2 vanuit de andere richting. Die vertrekken uit Vancouver en doen er 4 a 5 uur over, voordat ze bij ons voorbij varen. Heel mooi verlicht, misschien lukt het om foto's te maken. We willen bijtijds opstaan, omdat we een rit van 250 km voor de boeg hebben. Eerst 5 km stijgen vanaf de campground naar de provinciale weg, Maarten heeft er al zin in. Sowieso hebben we morgen geen WiFi, hopen dat we bereik hebben met internet van Telus.

We staan op een soort elite deel van de Campground. Op de plaatsen 15 tem 32 staan gigantisch kampeerbussen, geschatte waarde zeker 2 miljoen. Daar is de spelersbus van Feyenoord een veewagen bij. Die jongens hebben net een kas geplunderd, sommige bewoners missen nu toch wel rijpe tomaten en jalapeno's.

WiFi Gratis

RolstoelPark was goed begaanbaar, doch geen aangepaste faciliteiten.