Eindelijk in het goeie ritme.

7 september 2013 - Ucluelet, Canada

Vanochtend was ik rond 08:00 uur wakker. Gelijk water opgezet om koffie te zetten.
Het was nog erg mistig buiten, ik kon de bergen aan de overkant nog niet zien. Maar de zon probeerde door te breken. 2 uur later trok de mist wat op, dat geeft dan een mooi gezicht, als je de mistflarden boven de bergen ziet hangen. We hadden die nacht ook bezoek gehad, want een papieren zak met houtsnippers lag aan vellen, en stukken hout naast de zak. Waarschijnlijk Hansie Kraai geweest. Na de nodige koffie en shaggies zijn we gaan douchen. Er stonden op de campground allemaal houten figuren, die worden met een zaag en beitel gemaakt. Maarten heeft wat foto's van mij genomen met die houten beelden. Toen maar weer op weg, het was inmiddels rond 11:00 uur. Eerst dus weer naar boven via de 5 km lange verharde kiezelstenenweg. Bovenaan gestopt en de navigatie ingesteld. Na 100 km. kwamen we een Rest Area tegen, daar bleek een Subway te zitten, dus we zijn maar gaan brunchen, een Spicy Italian hmmmmmmmm. Daar zat ook een benzinepomp en die hadden zowaar flessen vloeistof om een BBQ aan te maken, dus 1 fles gekocht + 1 doosje aanmaakblokjes. Zullen we vanavond eindelijk kunnen BBQ'en en een kampvuur maken ? Gelijk van bestuurder gewisseld, Fred zou de rest rijden. Hele mooie rit met af en toe stukken van 8-16 % afdaling,met veel bochten, snelheid 30 of 40 km. Tja en toen begon het lampje aan te geven, dat we moesten tanken, maar in de bergen zijn geen benzinestations. Wij op de kaart kijken of er nog een dorp op onze route was. Shit nee, dat wordt dus billenknijpen, we moeten Ucluelet zien te halen. Ik kreeg met de minuut warmer, de wijzer stond op E van Empty, gelukkig was het veel dalen, dus gas los en alleen maar remmen.
We reden Ucluelet binnen en daar zou een benzinepomp moeten zijn en ja hoor we waren zo blij dat we het gered hadden, dat Fred alleen maar oog had voor de benzinepomp en de camper dusdanig met een grote bocht wilde manoeuvreren, dat de dop aan de goede kan van de pomp zat.En toen hoorden we klappie, bleek ik met de camper de bumper geraakt te hebben van een geparkeerde pick-up. Die had amper schade en de eigenaar van de auto was werkzaam bij de pomp. Hij zei niks aan de hand, daar zit zo'n rubberen bumper voor op een auto. Wij hebben wat meer schade, boven de achterbumper is een stuk hoekstrip verbogen en we hebben wat zwarte vegen van de bumper van de andere auto. Nou we laten onze vakantie er niet door verpesten, Willem zal wel zeggen "kan gebeuren jongens" (net als de vorige keer). Maar ik baalde wel en heb het stuur overgegeven aan Maarten. Ik wist waar de campground was (de weg gevraagd bij het benzinestation). Ik was klant van de dag er ging 193 liter benzine in de tank, die gozer stond met een smile op zijn gezicht en zei hij heeft erge dorst hahahahaha. Nou wij ook. Even de boodschappen aangevuld met nieuwe hamburgers, brood, bacon, eieren, koffiemelk en we hebben de Liquor Store weer blij gemaakt. Ons gemeld bij de receptie en 2 nachten besproken, gelijk 2 zakken droog hout gekocht, dus vanavond gaat het dus wel lukken. We werden erop gewezen geen broodkruimel of ander voedsel te laten slingeren buiten de camper, want er was een beer gesignaleerd en vanochtend hebben ze een wolf gezien.

No WiFi Geen WiFi op de campground maar een prima internetverbinding van Telus. En wat blijkt, met mijn Persoonlijke Hotspot kan ik met behulp van de USB kabel internet ook op mijn laptop gebruiken. Wat een topwijffie van Telus, ik ga haar bellen, waar moet ik anders mijn 5 $ beltegoed aan opmaken.

Rolstoel Campground goed begaanbaar, doch geen aangepaste faciliteiten.

1. Susanne:
    8 september 2013
    Hey fred ,
    Heerlijk jullie verhalen te lezen .Geniet van deze reis.
    Liefs Susanne
  2. Edwin:
    8 september 2013
    Freddie,
    Goed te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Leuk verslag.
    Nog heel veel plezier en doe vooral voorzichtig!
  3. Fred Sleijser:
    11 september 2013
    Gaat wel lukken Edwin. Canadezen zijn hele vriendelijke mensen, ook in het verkeer. Ze zullen best wel eens denken, daar heb je weer zo'n stomme toerist met een uit de kluiten gewassen camper. Als je ziet wat er op Campgrounds staat, dan hebben wij nog maar een bescheiden karretje.
  4. Jacky Peels:
    14 september 2013
    Zal toch nie waar zijn weer bijna iets stuk.