Een warm welkom.

20 september 2013 - Fort Steele, Canada

Vrijdag zouden we eindelijk op de Fort Steele Camground arriveren.  Rhonda verwachte ons nog niet, ze had het plan om het T shirt van het Nederlands Elftal, die we 2,5 jaar geleden cadeau hadden gedaan aan te trekken en ons zodanig te verwelkomen.  Het seizoen is voorbij, dus wij zouden de enige bezoekers zijn. En ja hoor, we reden de Campground op en ze kwam de Office uitrennen. Het eerste wat ze zei is, mannen wat zien jullie er goed uit en ohhhhhhhhhhh Fred wat heb je een lange, voor alle duidelijkheid, ze bedoelde de camper. Maar het shirt hing nog in the Office.  We hadden een nieuw kadootje meegenomen, klompjes van klei met een Deltsblauwe beschildering. Helaas was er al 1 gesneuveld, om te vullen met aarde en bloemen om de Office te verfraaien. Altijd goed, een schot in de roos. Die kapotte ging ze van de winter in elkaar puzzelen en lijmen.

Gelijk allemaal een paar dikke zoenen. Helaas was Bob er niet, hij was juist die morgen vertrokken en die is pas woensdag terug. Bob is al 40 jaar piloot op een heli, een soort traumaheli. Zijn standplaats is Calgary. Hij is de piloot met de meeste missies achter zijn naam van heel Canada.

Ook Vern is er nog. Vern verblijft met zijn (zieke) vrouw het hele seizoen op de Campground en is een soort terreinmeester. Hij doet ook allerhande klusjes. Na het inchecken wijst hij je plek en helpt desnoods met aanwijzingen om te parkeren en houdt toezicht. Woensdag komt Bob terug en gaan ze een heftruck huren om alle picknicktafels in de winterstalling op te bergen. Vern zag, dat ik inmiddels gepensioneerd ben en zei, dat heb je niks te doen, dat is mooi : I have a job for you.  Rhonda & Vern vroegen ook nog of het een optie is Canadese vrouwen te zoeken en hier te blijven. Tsja er zitten hele mooie exemplaren bij.

Omdat we 3 nachten geboekt hebben, kregen we een bundel hout gratis en de camper lag nog vol ;)

No WiFi Geen WiFi en oeps geen bereik met Telus, dat wordt afzien. Kom op Bob, WiFi installeren op deze leuke campground.

Rolstoel Goed begaanbaar en Rhonda & Vern hebben weer zoals 2,5 jaar geleden een speciale ruimte voor Frederik ingericht. Wat een lieverds.

1. Jacky Peels:
    24 september 2013
    Doe ze allemaal de groeten